U periodu od 6. do 9. decembra 2018. odražana je Stučna konferencija vaspitača na
Tari pod nazivom „Sredina za učenje – izvor građenja odnosa, integrisanog učenja i
bogađenja iskustva deteta“.
Ove stručne
konferencije održavaju se dva puta godišnje u organizaciji Saveza udruženja
vaspitača Srbije. Ovaj Savez okuplja sva strukovna udruženja vaspitača iz cele
Srbije. Strukovna udruženja vaspitača su osnovana sa ciljem stručnog usavršavanja
vaspitača i razmene pedagoških iskustva. Putem ovakve razmene unapređuje se
vaspitno obrazovna praksa i društvena briga o deci podiže na viši nivo.
Autori stručnih radova na sesiji
"Savremene tehnologije u bogaćenju sredine za učenje"
Pored vaspitača iz
cele Srbije, ovim susretima prisutvuju i vaspitači i stručni saradnici iz Bosne
i Hercegovine, Crne Gore i Makedonije, tako da postoji razmena dobrih praksi i
sa zemljama iz našeg okruženja.
U okviru sesije Savremene tehnologije u bogaćenju sredine za
učenje predstavljena su iskustva u korišćenju IKT-a i inovacijama vaspitno
obrazovne prakse. Stručni rad pod nazivom DIDAKTIČKE
IGRE U KORAK SA DECOM SAVREMENOG DOBA predstavile su vaspitačice Danijela
Miličić Trebaticki iz vrtića „Radost“ iz Srbobrana, i Olga Milićević, iz PU „Naša
radost“, Aleksandrovac.
O svom radu Olga i Danijela kažu: "Svi smo svesni toga
da su informacione tehnologije postale neizbežan deo života ne samo naše dece
već i svih nas. U radu smo predstavile kako se one na adekvatan i svrsishodan
način mogu upotrebiti u obrazovnom procesu, sa tačno određenom merom i ne
zanemarujući pri tom prirodno okruženje i učenje dece putem praktičmih
aktivnosti.
Uloga vaspitača u
21 veku se menja i jedna od važnih kompetencija koju on mora imati jeste
digitalna pismenost. Hteli ne hteli, mi moramo ići u korak sa decom savremenog
doba i upoznati ih sa istinskim prednostima tehnologije, kako uz pomoć nje mogu
da uče, kreiraju i izraze sebe.
Više se ne
postavlja pitanje da li koristiti tehnologiju u obrazovnom procesu već su
aktuelna pitanja kako je koristiti i odrediti pravu meru njenog korišćenja a
pri tom ne zaboraviti na druge resurse iz okruženja jer ne postoji aplikacija
koja može zameniti ono što deca uče kada zaista doživljavaju svet oko sebe
Cilj nam je bio
da, prikazom konkretnih didaktičkih
računarskih igara koje su pogodne za integraciju u vaspitno obrazovni proces i
koje smo koristile u radu sa našom decom, pokažemo kako tehnologije mogu biti
koristan alat u radu, da učenje dece može postati zabavnije, nivo motivacije veći, da se pri tom može ostvarivati neophodna
interakcija dece, kako sa sadržajima tako i sa okruženjem".
No comments:
Post a Comment