Friday, April 24, 2020

Obeležavanje Dana planete Zemlje 2020. u Župi



       Dan planete Zemlje obeležava se 22. aprila, u preko 190 zemalja sveta, svake godine sa fokusom na određeni problem, ali uvek sa jednim ciljem: kako možemo da smanjimo čovekov štetni uticaj na životnu sredinu. Ovogodišnja tema jesu klimatske promene i akcije koje bi trebalo da se sprovedu kako bi one što manje uticale na životnu sredinu i živi svet u njoj.
        Kako su, zbog trenutne situacije, planovi za organizovanje zajedničke priredbe svih Eko škola iz našeg grada, morali da se promene, dogovorili smo se da organizujemo zajedničku virtuelnu izložbu dečjih radova. Naravno, u organizaciji i realizaciji, pored dece, uzeli su učešće i roditelji, vaspitači, učitelji, nastavnici i profesori...


        Tako su, ove godine, deca Župe, počevši od onih najmlađih, koji pohađaju vrtić, pa do najsatrijih - srednjoškolaca, zajednički  obeležili Dan planete Zemlje, virtuelnom izložbom svojih likovnih radova i fotografija.
    Pored brojnih poruka koje su priložili uz svoje radove, sa ove izložbe poslata je i zajednička poruka:
    Neka Dan planete Zemlje postane deo svakodnevnog života svih nas. Hajde da zajednički doprinesemo zdravoj životnoj sredini i očuvanju naše planete ! 

Izložbu možete pogledati ovde: Deca Župe zajedno za našu planetu

Wednesday, February 5, 2020

Још један пројекат културне размене

Cultural Bridge/ Културни мост између Турске и Србије



            Почетком ове школске године, деца из нашег вртића, заједно са вршњацима из две предшколске групе из вртића "Наша радост" из Суботице, придружила су се пројекту Cultural Bridge/ Културни мост . Заједно са својим вршњацима из још три групе предшколаца, из Турске, тачније из града Узункопру, градили су културни мост између Србије и Турске у виртуелном простору образовне платформе e Twinning.
           Желели смо да једни другима представимо своје земље, промовишемо и поредимо своје  културне и традиционалне вредности. Док смо истраживали како да представимо своју земљу на што занимљивије начине, све боље смо је упознавали, како свој крај, тако и крај наших вршњака из Суботице. Кроз разноврсне и занимљиве активности представљања, деца су упознала и земљу наших партнера - Турску.
Заједно смо креирали Мост културе између Србије и Турске, а преко тог виртуелног моста деца су се повезивала, упознавала, сарађивала и склопила пријатељства. Једни другима представили смо: традиционалне игре, плесови и песме, традиционалну храну, градове, планине и реке, народне приповетке и бајке.









        Током пројекта, деца су заједно креирала дигиталне материјалe, а неке од њих можете видети пратећи следеће линкове:




Tuesday, December 17, 2019

Izazovi roditeljstva: Zašto i kako postaviti granice deci




Najvažnija stvar koju roditelji mogu 
dati deci je LjUBAV. 
Sledeća najvažnija stvar je 
DISCIPLINA. 
(Beri Brazelton) 


               Priča o izazovima sa kojima se roditelji suočavaju dok im deca odrastaju, nastavila se na drugom delu radionice za roditelje "Izazovi roditeljstva" (o tome kako je izgledala predhodna radionica, možete  pročitati ovde). Ova radionica, pod nazivom " Zašto i kako postaviti granice deci", održana je u medijateci Osnovne škole "Aca Aleksić" 12. decembra 2019.


             Radionicu su, kao i prošli put, osmislili i vodili pedagozi Svetlana Pavlović, Daliborka Simić i Dragan Ćosić i Olga Milićević, vaspitač i trener asertivnih veština. Prisutni su bili  roditelji čija deca pohađaju vrtić  i osnovne škole u našem gradu.




Voditelji i učesnici radionice


         Na početku radionice, roditelji su popunjavali digitalni upitnik koji je trebalo da pomogne da uvidimo kako se roditelji postavljaju u situacijama postavljanja granica svojoj deci. Prvi zadatak bio je rangirati po važnosti najbitnije reči, odnosno stavke u vaspitanju. Ljubav su roditelji prepoznali kao najvažniju, razumevanje i poštovanje kao veoma važne, dok im disciplina i doslednost nisu bili u većoj meri važni. Zato smo se tokom radionice posebno usmerili na objašnjenje pojmova i isticanje značaja discipline i doslednosti u vaspitanju.

         Analizirajući upitnik dalje, došli smo do zaključka da svi uglavnom znamo "kako", ali da ipak ne reagujemo uvek baš onako kako bismo voleli. Nametnula su se pitanja - treba li da očekujemo  da uvek reagujemo na najbolji način,  jesmo li previše strogi prema sebi ako očekujemo da budemo nepogrešivi, kako svojoj deci pokazujemo da je u redu biti pogrešiv....
Roditelji popunjavaju digitalni upitnik

        Pored isticanja važnosti postavljanja granicа deci, predstavljene su i neke konkretne tehnike koje se mogu primeniti u određenim vaspitnim situacijama. Roditelji su se aktivno uključivali u diskusiju govoreći o svojim iskustvima, opisivali tehnike "koje uspevaju" kod njihove dece, ali i deleći dileme koje imaju.... Zajedno smo pokušali da dođemo do odgovora zašto najčešće "upadamo u zamke vaspitanja".    

       Prezentaciju su pratile i duhovite ilustracije:  












Na kraju smo se svi složili oko sledećeg:
     
      Sve su ovo situacije koje su se događale, događaju se i dogodiće se roditeljima. Grešili smo i grešićemo opet. Ne treba da budemo idealni. Možemo se truditi najbolje što možemo da razumemo šta nam se događa, šta se deci događa, i da razmislimo pre nego što reagujemo.
        Deci ne trebaju idealni roditelji, niti drugari, već roditelji od kojih će učiti kako da se nose sa situacijama kada pogreše, kada im je teško, kada su zbunjeni...

Ako ih ne naučimo mi učiniće to neko umesto nas. Da li imamo poverenja u te neke druge?


Biti dobar roditelj u digitalnom svetu